Ești aici
Administrație Favorite 

„REALIZĂRILE” FOSTULUI PRIMAR IUSEIN IUKSEL: Plăţi ilegale pentru consultanţe fictive la Fierbinţi Târg

BUGET PĂGUBIT. Pentru un an în care a asigurat doar în teorie servicii de consultanţă în domeniul achiziţiilor publice, Harrison Consulting & Management Bucureşti a încasat de la bugetul oraşului Fierbinţi Târg 38.688 lei pe baza unor facturi trimise lunar prin poştă!

Gestionarea după bunul plac a bugetului local al oraşului Fierbinţi Târg sub conducerea fostului primar PSD Iusein Iuksel este principala cauză pentru care Primăria este la un pas de colaps financiar sinonim cu falimentul. Pe lunga listă a contractelor suspecte prin care banii strânşi din taxele şi impozitele locale au alimentat mai mult sau mai puţin legal conturile unor societăţi comerciale cu trecere politică şi administrativă Curtea de Conturi a descoperit un contract achitat fără ca firma care a încasat să fi executat serviciile stipulate în contract. O societate comercială iubită la culme şi de Victor Moraru, dragoste începută pe vremea când era primar de Amara şi continuată acum ca preşedinte al Consiliului Judeţean Ialomiţa.

Servicii pe hârtie, bani în cont!

Primăria Fierbinţi Târg a plătit ilegal vreme de un an o societate de consultanţă fără ca firma să execute serviciile facturate, este concluzia care răzbate dintr-un raport de control al Curţii de Conturi efectuat chiar înaintea alegerilor locale din vara anului 2016. După ce au verificat contractul încheiat în martie 2013 pentru o perioadă de 12 luni cu Harrison Consulting & Management Bucureşti, auditorii publici au solicitat primarului Iusein Iuksel să li se pună la dispoziţie toate documentaţiile întocmite de firmă în numele „Contractului de prestare servicii de consultanţă în domeniul achiziţiilor publice”, mai cu seamă că în toată acea perioadă instituţia publică a avut retribuit un salariat fix pentru aceleaşi activităţi plătite firmei din Bucureşti!

Au primit de îndată nu vreun dosar voluminos în care timp de un an de zile să fie arhivate dovezi palpabile ale serviciilor „de specialitate” ci o românească ridicare din umeri a primarului! Era şi normal de vreme ce în anul contractual Primăria Fierbinţi Târg a atribuit 35 de contracte de achiziţii publice dar toate procedurile legale specifice şi documentaţiile necesare au fost întocmite doar ce salariatul cu pricina, nu de altcineva! Luate la mână, pe niciunul dintre aceste documente nu apare vreo semnătură sau avizare din partea prestatorului de servicii. Singurele „contribuţii” ale societăţii de consultanţă au fost câteva hârtii livrate pe e-mail, nesemnate şi neştampilate, şi niscaiva sfaturi verbale oferite telefonic!

Iuksel a plătit fără să-i pese!

„Urmare verificării modului de executare a serviciilor de consiliere în domeniul achiziţiilor publice cuprinse în pachetul de servicii de consultanţă s-a constatat că entitatea (n.red. Primăria Fierbinţi Târg) nu are documente justificative din care să reiasă că prestatorul a executat servicii de consultanţă prevăzute în pachetul HARRISON BUSINESS, respectiv, rapoarte de activitate lunară pentru fiecare dintre activităţile din pachet, alte documente relevante care să probeze executarea serviciilor.”, precizează specialiştii Curţii de Conturi.

Luat la întrebări de ce a acceptat să plătească pentru serviciile fictive de consultanţă, primarul Iusein Iuksel a explicat senin că facturile veneau lunar prin poştă, el le-a semnat şi înaintat ca bune de plată, achitarea lor fiind făcută în câteva zile, fără să aibă vreun moment curiozitatea să verifice dacă firma chiar a făcut ceva pentru a-şi merita banii!

Având în vedere lipsa oricăror dovezi că firma a executat serviciile pentru care a fost plătită, Primăria Fierbinţi Târg a fost somată în mai 2016 de instituţia de control să întreprindă demersurile legale pentru a recupera suma de 38.688 lei plătită pentru servicii fictive. Cum la scurtă vreme primarul Iusein Iuksel a fost deposedat de mandatul de primar din pricina condamnării penale, pe viceprimarul lăsat la butoanele de comandă puţin l-a interesat să recupereze suma achitată incorect. A încercat s-o facă noul primar Pîrvu Dobre printr-o acţiune în instanţă dar şansele de a primi vreun leu înapoi sunt minime, măgăria administrativă fiind prescrisă!

Contracte pe filiera Victor Moraru?

Prietenia dintre fostul primar Iusein Iuksel şi Victor Moraru, fost primar de Amara şi actual preşedinte al Consiliului Judeţean Ialomiţa, poate fi explicaţia pentru plăţile făcute la foc automat din conturile Primăriei Fierbinţi Târg. Harrison Consulting & Management Bucureşti este una dintre cele mai apreciate firme de consultanţă în ochii lui Victor Moraru iar mărturie stau contractele încheiate de acesta cu societatea de consultanţă. Din lista de achiziţii directe (procedurile acelea unde şeful localităţii alege el pe cine vrea!) firma apare mai întâi cu un contract de „Servicii de consultanţă achiziţii publice” (adică acelaşi tip de contract ca şi în cazul Primăriei Fierbinţi Târg) în valoare totală de 30.000 lei pentru o perioadă de 12 luni a câte 2.500 lei/lună, valori fără TVA, încheiat pe data de 8 martie 2015 la sediul Primăriei Amara condusă de primarul Victor Moraru. Plecarea din funcţia de primar nu a însemnat şi renunţarea la colaborări cu firma bucureşteană, Harrison Consulting & Management Bucureşti parafând cu Primăria Amara în data de 28 septembrie 2016 un contract pentru „Prestarea de servicii de formare profesională” în valoare de 5.250 lei.

Cum iubirile trainice trebuie întreţinute, ales şef peste judeţul Ialomiţa Victor Moraru a găsit de cuviinţă să facă o altă achiziţie directă, de data aceasta din banii ialomiţenilor, pentru aceeaşi Harrison Consulting & Management Bucureşti, căreia începând cu data de 29 decembrie 2016 (da, data este corectă, în joia de dinaintea Anului Nou, când se munceşte mai abitir ca oricând în Consiliul Judeţean Ialomiţa!) i-a fost atribuit pentru 12 luni contractul de…, hai că suntem siguri că aţi ghicit!, „Consultanţă în domeniul achiziţiilor publice”! Cum este vorba de o instituţie judeţeană şi nu de o primărie de oraş amărât, suma a fost ajustată corespunzător: 70.800 lei.

Distribuie articolul:

Din aceeași categorie