Eveniment 

ACCIDENT MORTAL: Autorităţile dorm iar oamenii mor pe “Şoseaua Morţii” ce leagă capitala de Moldova

TRAGEDIE. Un nou teribil accident de circulaţie s-a produs în această dimineaţă pe una dintre cele mai periculoase artere din România. Două autoturisme s-au făcut praf după o ciocnire frontală, maşinile fiind izbite şi de un autocamion, iar trei persoane au murit şi alte trei au fost grav rănite.

Pe fondul unui carosabil ud şi al aglomeraţiei specifice zonei de la limita dintre judeţele Ialomiţa şi Ilfov, pe DN 2 la ieşirea din localitatea Sineşti, trei vechicule au fost implicate într-un accident care creşte cu 3 numărul oamenilor care şi-au pierdut viaţa în acest an pe porţiunea de drum supranumită de şoferi „Şoseaua Morţii”. În condiţiile unui drum drept, cel mai probabil din cauza vitezei şi a unei depăşiri riscante, în jurul orei 7.00, în dreptul indicatoarelor de delimitare a judeţelor, două autoturisme s-au izbit frontal, au fost acroşate şi de un autocamion, unul dintre acestea fiind proiectat în pereţii de beton ai unei fântâni de pe marginea şoselei.

Impactul a fost fatal pentru trei dintre cei aflaţi în maşinile distruse în totalitate şi transformate în mormane de fiare contorsionate. Pompierii chemaţi de urgenţă atât de la Bucureşti cât şi de la Urziceni s-au chinuit zeci de minute să elibereze din maşini alte trei persoane ce rămâseseră încarcerate. Este vorba de două persoane în vârstă de 29, respectiv 40 de ani, şi de un copil de 14 ani, toate prezentând multiple traumatisme. Copilul a fost transportat la Spitalul „Grigore Alexandrescu” iar ceilalţi doi răniţi la Spitalul de Urgenţă din capitală. Poliţiştii trebuie să stabilească acum în ce condiţii s-a produs cumplitul accident şi care dintre cei trei şoferi implicaţi se face vinovat de producerea lui.

Şosea cu dimensiuni de „drum expres” dar cu statut de „drum european”!

Drumul din capitală spre Moldova, DN 2 aşa cum apare el în scriptele oficiale, are o lăţime prea mică pentru a avea câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens de mers. În aceste condiţii drumarii au delimitat o bandă completă pe fiecare sens plus câte o mini-bandă pe fiecare laterală, considerată a fi bandă pentru opririle de urgenţă. Depăşirile, mai ales de autocamioane, sunt extrem de periculoase, de multe ori astfel de manevre ce se fac concomitent pe fiecare sens de mers ducând la grave accidente de circulaţie soldate cu morţi şi răniţi.

La cum arată, drumul este unul tip drum-expres iar viteza maximă legală ar trebui să fie 90 km/h în afara localităţii. Cum DN 2 este încadrat greşit la drum naţional-european limita de viteză este de 100 km/h deşi, ca dimensiuni, nu are lăţimea necesară. Iar viteza mai mare coroborată cu laţimea insuficientă generează depăşiri riscante ce reprezintă a doua cauză de producere a accidentelor mortale.

Demersuri repetate şi inutile la Compania de Drumuri Naţionale

DN 2 este pe locul doi ca risc de accidente pe ţară la toate capitolele: tamponări, accidente uşoare, accidente grave, răniţi şi persoane decedate. Factorii responsabili declară că sunt foarte multe decizii luate dar care nu şi-au atins scopul. „În accepţiunea legii, conform dimensiunilor pe care le are partea carosabilă, categoria în care se încadrează este de drum expres, nicidecum de drum naţional-european. Am cerut Companiei de Drumuri Naţionale fie să mărească cea de-a doua bandă pentru a avea două benzi complete pe fiecare sens, fie să monteze parapeţi de beton pe mijloc măcar în zonele periculoase pentru a elimina accidentele produse de depăşirile neregulamentare.”, spune comisarul Sorin Goagă, şeful Poliţiei Rutiere Ialomiţa. Solicitări rămase fără răspuns, fie pentru că problema pare prea mică pentru „specialiştii” din fruntea CNAIR (Compania Naţional[ de Administre a Infrastructurii Rutiere), fie că nu sunt fonduri pentru a lăţi cu trei – patru metri o şosea pe o lungime de câteva sute de kilometri.

Iar până când interesul autorităţilor se va coborî şi la nivelul DN 2 Bucureşti – Moldova accidentele grave vor continua să secere vieţi şi să mutileze oameni. Deşi este o porţiune de drum unde se circulă cu viteză, nu aceasta este principala cauză a accidentelor, aşa cum apare oficial în statisticile poliţiei rutiere. „Oboseala şi adormirea la volan generează de 6 – 7 ani cele mai multe accidente grave. Intervalul în care se produc acestea este cuprins între 13.00 şi 15.30. Oamenii pleacă noaptea din Moldova pentru a ajunge dimineaţă în centrele comerciale din Bucureşti, încarcă în grabă marfa după care pornesc la drum în sens invers pentru a ajunge cât mai repede acasă. Conduc cu soarele în faţă, şoseaua este foarte bună din punct de vedere al stării carosabilului, se dezvoltă viteze mari şi pe unii dintre şoferi îi ia somnul. Iar de aici până la tragedii nu mai este decât un pas.”, explică Sorin Goagă.

 

 

 

 

Related posts