JAF FINANCIAR GIRAT DE IUSEIN IUKSEL: Primăria oraşului Fierbinţi Târg este la un pas de faliment după ce a plătit o lucrare de două ori!
FĂRĂ BANI. Bugetul local al oraşului Fierbinţi Târg a fost executat silit şi deposedat de peste 5,5 miliarde lei vechi, fonduri ce golesc o visterie şi aşa împovărată de un împrumut în valoare de peste 110 miliarde lei vechi tocat pe cea mai inutilă investiţie locală, Şcoala de Arte şi Meserii!
Proiectul de construire a Şcolii de Arte şi Meserii a început cu fonduri guvernamentale, s-a continuat cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării printr-un proiect cu finanţare europeană pentru ca într-un final, din cauza întârzierilor cauzate de ritmul lent în care s-au mişcat constructorii, să se apeleze la un împrumut de 110 miliarde lei vechi pentru a acoperi fondurile pierdute ca urmare a neîncadrării în termen.
Edificarea contrucţiilor la unitatea de învăţământ din Fierbinţi Târg a produs până acum găuri financiare greu de suportat pentru o comunitate de doar 5000 de suflete, bomboana pe colivă fiind pusă de o executare silită dictată de instanţă asupra Primăriei la o valoare de peste 5,5 miliarde lei vechi, bani luaţi din conturi în această săptămână!
Operaţiune ce pune pe butuci activitatea instituţiei, obligată acum să revină la salariile de dinainte de mărire şi să reducă la maxim orice cheltuială de funcţionare pentru a se încerca la disperare evitarea punerii lacătului pe Primărie. S-a ajuns aici după ce vechea conducere a instituţiei nu a avut interesul de a apăra aşa cum trebuie comunitatea şi fondurile publice într-un litigiu comercial avut cu firme de construcţii ce au supt lovelele la SAM Fierbinţi Târg.
Învărteli cu facturi emise şi anulate
Lucrarea de execuţie a SAM Fierbinţi Târg a fost atribuită în anul 2008 după o licitaţie cu cântec orchestrată de fostul primar Iusein Iuksel firmei DAFORA Mediaş, la scurt timp de la preluarea funcţiei de primar. Firmă importantă în domeniul contrucţiilor la momentul respectiv, societatea a ales să lucreze pe plan local cu subcontractori. Printre contructorii de la Fierbinţi Târg apare societatea PROLAR, tot în calitate de subcontractor, înţelegea dintre cele două părţi fiind făcută în noiembrie 2014 fără ca Primăria să fie notificată, lucru obligatoriu stipulat în contractul de execuţie semnat acum nouă ani. Practic, DAFORA comanda subcontractorului execuţia unor lucrări, acesta emitea apoi factură către DAFORA care la rândul ei cerea tot cu factură banii Primăriei iar după onorarea plăţilor trimitea banii în contul PROLAR.
Câteva luni mai târziu, în contul lucrărilor efectuate, DAFORA emite factura nr. 151148/7.04.2015 în valoare de 542.444,27 lei, reprezentând „Situaţii de lucrări luna martie 2015, conform Contract C7797/17.10.2008”. Peste doar trei săptămâni, între cele două firme şi Primăria Fierbinţi Târg reprezentată de primar Iusein Iuksel intervine un contract de cesionare de creanţă prin care părţile convin ca suma deja facturată de DAFORA să fie virată direct în contul societăţii PROLAR.
La un an distanţă, în 15 martie 2016, în scriptele Primăriei apar două facturi emise consecutiv de DAFORA: prima cu minus în valoare de 542.444,27 lei care anulează documentul de plată emis în aprilie 2015 şi o a doua factură în valoare de 536.413,86 lei, reprezentând, aţi ghicit, aceleaşi „Situaţii de lucrări luna martie 2015, conform Contract C7797/17.10.2008”! Fără să ţină cont de contractul de cesiune de creanţe pe care îl semnase în calitate de primar, Iusein Iuksel achită din contul Primăriei cea de-a doua factură emisă de DAFORA.
Primăria nu s-a apărat în instanţă!
Chiar dacă plăţile din conturile Primăriei Fierbinţi Târg demonstrează că din data de 25.03.2016, ziua emiterii ordinului de transfer bancar, nu mai exista vreo datorie către constructori pentru situaţia de lucrări din martie 2015, în luna mai a anului 2016, în plină campanie electorală, PROLAR înaintează o somaţie de plată Primăriei prin care cere suma de 542.444,27 lei, invocând celebrul contract de cesiune de care Iusein Iuksel nu a ţinut cont atunci când a virat banii în contul DAFORA.
„Contestaţia la executarea silită ne-a fost respinsă iar documentele noastre nu au fost luate în considerare pe motiv că ele trebuiau prezentate la fond, atunci când cei care au condus Primăria Fierbinţi Târg nu au făcut-o! Am fost executaţi cu suma de 555.723,46 lei şi astfel Primăria a plătit de două ori pentru acelaşi lucru, plată sub formă de executare silită care bagă instituiţia în faliment!” (DOBRE PÎRVU, primar oraş Fierbinţi Târg)
Litigiul ajunge în instanţă iar instituţia publică alege în mod curios să nu se prezinte la termene pentru a se apăra şi să nu înainteze documentele de plată care să ateste că îşi onorase obligaţiile şi că dacă exista vreun conflict financiar acesta era unul între constructorii DAFORA şi PROLAR! În aceste condiţii Primăria Fierbinţi Târg pierde procesul intentat de PROLAR şi procedurile înaintează până la executarea silită dictată în luna iulie 2017, atunci când primar nu mai erau nici Iusein Iuksel şi nici viceprimarul Alin Cîmpean (foto), artizanii întregii măgării financiar – administrative.
„Am făcut contestaţie la executarea silită şi am încercat să demonstrăm cu acte că plata s-a onorat, dar cu toate acestea ne-a fost respinsă de către Tribunalul Ialomiţa iar documentele noastre nu au fost luate în considerare pe motiv că ele trebuiau prezentate la fond, atunci când cei care au condus Primăria Fierbinţi Târg nu au făcut-o! Fără a se mai aştepta motivarea instanţei am fost executaţi şi din cont ne-a fost luată suma de 555.723,46 lei, reprezentând valoarea solicitată de PROLAR plus penalităţile de întârziere. Altfel spus, Primăria a plătit de două ori pentru acelaşi lucru şi, mai grav, această a doua plată sub formă de executare silită bagă instituiţia în faliment!”, a explicat primarul Pârvu Dobre situaţie catastrofală în care se găseşte instituţia pe care o conduce.