Administrație 

PROMISIUNI MAI LUNGI DECÂT MANDATUL:
Administraţia Moraru, metoda calendarului!

TERMENE. Preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa promite implementarea mega-proiectelor de infrastructură rutieră, în cel mai fericit caz, prin luna august. Nu 2017, nu 2018, ci august 2021, adică la un an după ce el nu va mai fi şeful instituţiei judeţene.

Victor Moraru, la doar şapte luni de la preluarea frâielor Consiliului Judeţean, se poate „mândri” cu un prim eşec administrativ notabil. Chemaţi şi puşi să voteze pe repede înainte trei proiecte fantasmagorice de investiţii în Oraşul de Floci, Conacul Bolomey şi biserica de lemn din faţa Muzeului Agriculturii Slobozia, consilierii judeţeni au fost aburiţi că dacă nu aprobă urgenţa se vor pierde zeci de miliarde lei vechi, fonduri nerambursabile, ce ar fi curs spre noi mai repede decât cursul râului Ialomiţa. Votul s-a dat, banii pentru hârţoage s-au plătit de îndată, însă de depus proiectele pe lista finanţărilor europene nu s-a mai reuşit. Spune Moraru că întârzierea a fost de doar două minute însă pe cuvânt dacă ne interesează, eşecul este la fel şi dacă s-ar fi întârziat doar zece secunde! Arătat cu degetul de către consilierul PNL Dragoş Soare şi dat jos de pe piedestalul de „Arhanghel” al fondurilor europene, Moraru a ţinut să se apere la şedinţa de Consiliu Judeţean. O apărare inutilă atâta vreme cât ea a fost făcută doar în faţa armatei de consilieri PSD – ALDE, armată redusă la tăcere şi la poziţia „ghiocelul” imediat după ce a depus jurământul.

 

Lucrările pot fi gata prin 2021!

„Am văzut că se analizează cu atenţie activitatea Consiliului dar din păcate nu se face această analiză cu obiectivitate poate şi datorită faptului că nu toţi au cunoştinţă despre ce înseamnă implementarea unui proiect în infrastructură. La anul, pe timpul acesta, în cel mai optimist scenariu se poate semna contractul de finanţare. Pe un calendar optimist al finalizării unui proiect în august 2021 putem să inaugurăm reabilitarea drumului judeţean din zona de vest a judeţului Ialomiţa.”, şi-a deschis pledoaria Victor Moraru, după care a trecut în revistă fiecare etapă a implementării unui proiect de reabilitare a unor sectoare de drum judeţean din zona de vest a judeţului. Două luni nu ştiu ce, alte patru luni altceva, încă trei luni licitaţia plus trei ani lucrarea şi uite aşa s-a dus dracului în doar câteva minute vocale tot mandatul actual 2016 – 2020, plus ca bonus un an din viitorul mandat, semn că Moraru vrea să ne deranjeze cu prezenţa încă vreo şapte ani jumătate de acum înainte, nu-i ajung doar patru ani!

„Este o muncă titanică să ajungi să obţii o finanţare pentru un proiect pe fonduri europene, ar fi nevoie de 57 de luni de la momentul februarie 2017 până când un proiect să fie finalizat. Noi am propus 10 proiecte pe care vrem să le derulăm în acest termen dar avem în lucru o altă mulţime de proiecte pe care ni le propunem, ni le dorim şi la care lucrăm. De ce suntem în acest stadiu acum iar aceste proiecte nu s-au făcut acum doi ani, acum trei ani, sunt întrebări care au o mulţime de răspunsuri. Unul este că nimeni nu-şi asumă semnarea unor astfel de proiecte, în valoare de peste o mie de miliarde unul singur, aceasta este valoarea drumului care leagă zona de vest a judeţului. Avem o lungime de 49 kilometri pentru care se estimează o investiţie totală de 1.200 de miliarde lei vechi.”, s-a explicat public şeful Consiliului Judeţean. O poziţie ce confirmă dorinţa de a intra în istoria judeţului drept cel mai scump asfaltator pe bani publici (indiferent de natura bugetului de unde provin), cu un cost de circa 25 de miliarde lei vechi pe fiecare kilometru, adică peste jumătate de milion de euro pe drum reabilitat şi modernizat, nu pe drum nou, făcut de la zero! Adică dublu faţă de valorile plătite de instituţia publică pe vremea când la şefie era Vasile Ciupercă!

  PETRONEL TUDOR

Calendarul ţinut la zi de preşedintele Victor Moraru

  1. Hotărâre de Consiliu Judeţean cu aprobarea indicatorilor economico-financiari – februarie 2017
  2. Obţinerea avizelor şi certificatul de urbanism – martie 2017
  3. Auditul de siguranţă obligatoriu la proiectele de infrastructură – aprilie-iunie 2017
  4. Obţinere cărţi funciare – iunie 2017
  5. Scriere cerere de finanţare, minim 20 de zile – iulie 2017
  6. Aprobarea Consiliului Judeţean privind acordul de parteneriat cu localităţile din proiect – iunie 2017
  7. Aprobarea Consiliului Judeţean privind depunerea proiectului, aprobare cheltuieli eligibile şi neeligibile – iunie 2017
  8. Depunere cerere de finanţare, aplicaţia electronică – iunie 2017
  9. Etapa de verificare a conformităţii administrative şi eligibilităţii proiectului, aproximativ 30 de zile – iulie-august 2017
  10. Etapa de evaluare tehnică şi financiară, clarificări, inclusiv vizita la faţa locului, aproximativ 4 luni – septembrie – decembrie 2017
  11. Etapa precontractuală, 30 de zile – ianuarie 2018
  12. Semnarea contractului de finanţare, aproximativ 15 zile – februarie 2018
  13. Etapa de implementare, achiziţie proiect tehnic şi proiectare plus execuţie lucrări, 85 de zile în cazul în care nu sunt contestaţii – aprilie 2018
  14. Achiziţii serviciu de consultanţă în domeniul managementului de proiect, aproximativ 20 de zile, achiziţie serviciu de supervizare a lucrărilor de construcţii, asistenţă tehnică, aproximativ 20 de zile – martie 2018
  15. Achiziţie servicii de publicitate şi informare – martie 2018
  16. Achiziţie servicii de audit – martie 2018
  17. Etapa de execuţie a lucrărilor, conform proiectului este de 36 de luni – iulie 2018 – iulie 2021
  18. Etapa de încheiere a proiectului, aproximativ două luni – iulie – august 2021

Related posts