Educație Favorite Politică 

Ștefan Mușoiu: „Face ceva Ministerul Educației pentru o reală performanță a viitorilor absolvenți?”

Ștefan Mușoiu, deputat PSD de Ialomița, i-a adresat Ligiei Deca o întrebare legată de posibilitatea modificării sistemului de învățământ.

Parlamentarul social-democrat Ștefan Mușoiu așteaptă de la Ministerul Educației să propună și să implementeze noi metode menite a schimba cât mai rapid în bine rezultatele elevilor.

Cu note mai mult în zona de mediocritate decât în cea de performanță la ultimele evaluări ale elevilor din clasele terminale, deputatul de Ialomița dă ca exemplu sistemele de învățământ din Finlanda, ţară unde 93% dintre absolvenţii de liceu îşi iau examenul de bacalaureat, iar doi din trei termină apoi o facultate.

În această țară educația este configurată pentru pregătirea tinerilor atât pe plan școlar, dar aceștia sunt pregătiți să facă față cu succes tuturor provocărilor vieții, este de părere Ștefan Mușoiu.

Concret, se pune accent pe competențele practice și pe dezvoltarea unor aptitudini de care este nevoie astăzi. Modul de lucru cu elevii din Finlanda are la baza sa promovarea învățării active și interactive, centrate pe elev și pe nevoile acestuia de cunoaștere, cât și pe colaborarea în grupuri mici pentru rezolvarea problemelor, a studiilor de caz, a proiectelor de specialitate., spune deputatul PSD.

Pe când și la noi un sistem pe model finlandez?

Practic, întregul sistem de învățământ se fundamentează pe ansamblul de principii și reguli generate pentru obținerea performanței elevilor în baza cooperării, nu a competiției.

Copiii încep școala la 7 ani şi nu se confruntă cu examene până la vârsta de 16 ani, când susțin singurul test important în sistemul lor educațional. Orele sunt scurte, de 45 de minute, intense și, mai ales, participative.

În urma lecțiilor predate, elevii au foarte puţine teme pentru acasă pentru că se stimulează raționamentul critic înaintea memorării mecanice.

Învăţământul finlandez pune mare preţ pe ştiinţe şi pe practică. Cele mai multe cursuri de ştiinţe au loc în laboratoare, în grupuri de maximum 16 elevi şi se concentrează pe experimente ştiinţifice. În urma evaluărilor internaţionale, elevii finlandezi s-au dovedit a fi cei mai inteligenţi. (ȘTEFAN MUȘOIU, deputat PSD)

Ligia Deca, întrebată dacă și când schimbă ceva în învățământul românesc

Pornind de la modelul finlandez de educație, Ștefan Mușoiu a formulat o întrebare Ligiei Deca, ministru al Educație, prin care încearcă să afle dacă în „România educată” e loc de mai bine și când se va produce această mult așteptată schimbare pozitivă.

„Având în vedere reușitele incontestabile ale învățământului finlandez, recunoscute la nivel mondial, vă rog să-mi precizați dacă veți dispune unele modificări în sistemul nostru de educație, astfel încât să discutăm din nou despre o reală performanţă a viitoarelor generații de absolvenți.

În plus, vreau să-mi precizați și dacă veți propune și unele schimbări necesare completării perceptelor de psihopedagogie, astfel încât stresul, ce caracterizează sistemul de educație autohton, să fie înlocuit cu creșterea confortului psihic atât al cadrelor didactice, cât și al copiilor.”, i s-a adresat Ștefan Mușoiu șefei învățământului românesc.

Related posts