Primăria Slobozia a scurs 450.000 lei în conturile unei asociații agricole. Parte din bani, folosiți pentru imaginea primarului Dragoș Soare
Primăria Slobozia a plătit din bugetul local suma în numele unei asocieri cu Asociația Producătorilor de Porumb din România.
Primăria Slobozia a alocat direct suma de 450.000 lei Asociației Producătorilor de Porumb din România (APPR) pentru promovarea „celebrului” târg FARMCONECT desfășurat anul trecut la Slobozia.
Banii strânși din taxele și impozitele locale au fost cheltuiți după bunul plac de APPR fără ca Asociația să se obosească la a emite un raport de activitate prin care să arate care a fost utilitatea banilor încasați pe firul scurt de la instituția condusă de Dragoș Soare.
E drept, nici nu avea motiv să o facă de vreme ce însuși edilul nu a fost interesat de acest aspect. De ce ar fi făcut-o, că doar nu erau bani de la firmă, ci de la buget…
Și, oricum, direct sau indirect, avea să fie beneficiarul principal al campaniei de mediatizare.
FARMCONECT, eveniment agricol gândit și gestionat de fermierii liberali
În perioada 9 – 11 iunie 2022 s-a consumat lângă Slobozia un târg agricol inventat de primarul Dragoș Soare la mai puțin de doi ani de la preluarea Primăriei.
Pe modelul Zilei Porumbului, eveniment agricol anual ce se desfășoară pe terenurile agricole exploatate de firma lui Nicolae Sitaru, s-a inventat FARMCONECT, prezentat pompos din prima zi drept „Târgul Agriculturii Românești.”
Eveniment organizat pe din trei: Municipiul Slobozia (fraierul cu banii), APPR (șmecherul cu gestionarea banilor) și ACCPT (Asociația Cultivatorilor de Cereale și Plante Tehnice) Ialomița.
Printr-un protocol trecut cu viteza luminii prin Consiliul Local al Municipiului Slobozia, municipalitatea s-a angajat să vireze în contul APPR suma de 450.000 lei.
Bani pe care asociatul se obliga să-i folosească în vederea organizării și mediatizării FARMCONECT cum și unde crede de cuviință, fără nici cel mai mic control din partea finanțatorului public.
Protocolul de colaborare s-a încheiat la doar câteva zile de la aprobarea HCL nr. 135/31.03.2022 și, la fel de repede, banii publici au aterizat în contul APPR, entitate ce-l are președinte pe Nicolae Sitaru.
Omul cu Ziua Porumbului dar și unul dintre prietenii primarului Dragoș Soare, ambii colegi de partid până la un moment dat în PNL.
Al doilea partener al municipalității a fost ACCPT Ialomița, Asociație condusă de Costin Telehuz, actual secretar de stat în Ministerul Agriculturii din partea PNL, până la momentul preluării de către acesta a funcției publice.
Funcție de secretar de stat primită de organizația liberalilor ialomițeni pe algoritmul politic al Coaliției PSD – PNL, la propunerea PNL Ialomița. Condusă, firește, de primarul Dragoș Soare.
FARMCONECT, organizat pe islazul municipal, parte din teren pietruit pentru eveniment
FARMCONECT s-a consumat la marginea municipiului Slobozia, pe un teren de 2 hectare pus la dispoziție prin același Protocol de colaborare.
Teren pe care municipalitatea l-a amenajat din fonduri publice, altele decât suma de 450.000 lei virată în contul APPR.
Aici au fost amenajate standuri de prezentare ale firmelor cu afaceri în agricultură și s-au organizat mai multe întâlniri publice sub forma unor mese rotunde.
La care, de bună seamă, unul dintre actorii principali a fost, nici nu se putea altfel, primarul Dragoș Soare. Promovat agresiv pe mai multe canale de comunicare ale presei de specialitate.
APPR a tocat banii publici printr-o singură firmă
De promovare avea să se ocupe firma Rainbow Colorful Ideas SRL, potrivit unei informații a colegilor de la www.aktual24.ro.
Amănunt pe care Primăria Slobozia nu l-a furnizat în adresa-răspuns către www.infoialomita.ro, ca urmare a întrebărilor adresate cu privire la cheltuirea fondurilor publice alocate FARMCONECT.
Practic, în numele prestării unor acțiuni de promovare națională și locală, prin intermediul televiziunilor, radio-ului, presei scrise, presei online, postări pe Facebook și realizarea de podcasturi, banii comunității au fost folosiți pentru plata facturilor emise în acest sens în perioada martie – iunie 2022.
Cum au fost alese entitățile media și în ce anume a constat promovarea (ce, cine și de ce a fost promovat) nu am putut afla deși am solicitat acest lucru primarului Dragoș Soare.
Într-un răspuns scris, instituția pe care o conduce s-a limitat doar la a atașa o listă de plăți care au însumat fix 449.650,76 lei.
Atenți cu banul public, partenerii de FARMCONECT ai primarului Soare au lăsat necheltuită suma de 349,20 lei!
Secretomanie pe bani publici. Primăria Slobozia nu are vreo problemă!
Cum Dragoș Soare a fost înainte de a fi primar și va fi, cu siguranță, după ce va preda Primăria Slobozia un iscusit om de afaceri, ne-am fi așteptat să-și păstreze rigurozitatea în gestionarea fondurilor și când vine vorba de banii publici, nu doar de cei privați.
În cazul cheltuielilor făcute pentru FARMCONECT nu s-a întâmplat acest lucru.
Potrivit documentului întocmit de APPR în data de 5.07.2022 cu privire la gestionarea sumei de 450.000 lei, înaintat Primăriei Slobozia drept justificare pentru banii primiți, banii plătiți nu sunt însoțiți și de datele de identificare ale firmelor care i-au încasat.
După cum puteți vedea, pentru promovarea evenimentului, au fost plăți totale de 76.334,91 euro, fără TVA, echivalentul a 377.857,78 lei, fără TVA. În total, fix 449.650,76 lei.
„Având în vedere că Asociația Producătorilor de Porumb din România a lucrat cu o agenție de marketing și publicitate și nu a făcut contractele direct cu presa, conform Regulamentului General pentru Protecția Datelor (DGPR), nu vă putem furniza informațiile detaliate.”, s-a limitat la a transmite sec APPR.
Secretomanie agreată și acceptată tacit de Primăria Slobozia, instituție care nu a făcut vreun demers suplimentar pentru a transparentiza cine și pentru ce a primit bani publici în numele FARMCONECT.