Primăria Slobozia promite să fie ECO dar cumpără mașini termice
Primăria Slobozia a achiziționat două autoturisme care sunt departe de promisiunile de autovehicule electrice sau, măcar, plug-in-hybrid.
Primăria Slobozia promite să fie prietenoasă cu mediul dar cheltuiește zeci de mii de euro în cumpărarea de autoturisme cu alimentare clasică pe benzină.
În timp ce a răvășit întreg municipiul reședință de județ cu lucrări de înlocuire a pavelelor cu alte pavele de dragul de a toca fondurile europene în numele dezvoltării unei rețele de piste de biciclete care să reducă amprenta de carbon, municipalitatea adaugă în continuare noxe emise de autoturismele noi achiziționate.
Dacia Spring a primarului, evaporată ca prin vis din planurile investiționale
„Îmi voi cumpăra o Dacia electrică și o voi folosi pentru deplasările prin localitate. Reducem și consumul de carburant la Primărie, reducem și poluarea.”, promitea primarul Dragoș Soare imediat după ce populația l-a ales ca edil al municipiului.
Autobuze electrice ori stații de încărcare pentru autovehicule electrice fac și ele parte din politica locală de diminuare a poluării în Slobozia. Rămase până acum doar la capitolul „Vom avea”.
Timpul a trecut repede, s-au consumat deja doi ani din mandatul de patru ani iar Dacia Spring a primarului s-a evaporat ca prin vis din planurile investiționale.
Nu-i nimic, locul nu a rămas liber, ci a fost completat cu varianta de alimentare clasică, pe benzină. Cu tot cu noxele din dotare. Și nu o singură dacă, ci chiar de două ori în 2022.
Aproape 39.000 euro pentru două autoturisme pe benzină
Prima dovadă că grija pentru mediul înconjurător este mai mult o deviză pentru impresia artistică este achiziția făcută în 2 septembrie 2022.
Prin procedura de cumpărare directă, din visteria locală a ieșit suma de 19.327,65 euro pentru achiziția unui autoturism Suzuki Vitara, tracțiune integrală, cu motor Boosterjet Hybrid de 1,4 l, alimentat cu benzină.
Atât de mulțumiți au fost șefii Primăriei că peste doar două luni, în data de 1 noiembrie 2022, repetă achiziția. Pentru același preț de 19.327,65 euro, parcul auto al instituției se completează cu un al doilea autoturism Suzuki Vitara.
Identic cu primul atât la dotări cât și la specificațiile tehnice. Și la poluare, bineînțeles! Deși denumirea te duce cu gândul că motorizările sunt extrem de prietenoase cu mediul, fiind de tip „hybrid”, în realitate este vorba de tehnologia mild-hybrid.
Adică mașina are o baterie electrică ce se încarcă din motorul termic și care ajută la diminuarea consumului, nimic în plus.
Cele două Suzuki Vitara cumpărate nu au tehnologia plug-in-hybrid adică nu au două motoare, unul pe benzină și celălalt electric, cu încărcare la priză, situație în care, da, puteam vorbi de mașini urbane mai prietenoase cu mediul.
Smart Hybrid Vehicle, by Suzuki, este doar un sistem tip hybrid disponibil pe motorul 1.4 BOOSTERJET, format dintr-un demaror-generator integrat, care se comportă ca un motor electric, o baterie lithiu-ion de 48 V, 8 Ah, și un convertor DC-DC. Iar sistemul este alimentat cu benzină, cumpărată de la clasicele stații de carburanți.
Conform datelor tehnice oferite pe site-ul producătorului, un autoturism modelul celor cumpărate de Primăria Slobozia are, în cel mai fericit caz, emisii de dioxid de carbon de 116 gr/km, emisii ce urcă până la un maxim de 148 gr/km parcurs. Adică valori specifice unor motorizări pe motorină, de generație mai nouă!
Ca bonus, țeava de eșapament are evacuarea pe dreapta (vezi foto!), adică spre trotuar, spre trecători ori spre bicicliștii care vor asigura progresul ECO al municipiului reședință de județ.