A ÎNCEPUT NEBUNIA! Strada dintre Primărie şi Prefectură distrusă pentru a crea accesul în parcarea subterană
INVESTIŢIE. Tunelul de acces în parcarea subterană din centrul municipiului Slobozia va distruge porţiunea de stradă cuprinsă între sediul Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor şi intrarea în sediul Primăriei municipiului plus o bucată importantă din actuala parcare din spatele clădirii Consiliului Judeţean Ialomiţa.
Cu mai bine de un an şi jumătate întârziere faţă de programul iniţial stabilit şi asumat la semnarea contractului de finanţare cu fonduri europene, tunelul de acces în pe cât de celebra pe atât de inutila parcare subterană începe să prindă contur. Excavatoarele au pus stăpânire pe stradă şi sapă de zor iar camioanele pline cu pământ amestecat cu asfalt cară de zor materialul rezultat. Este începutul-sfârşitului pentru strada dintre Primăria Slobozia şi Instituţia Prefectului, o alee ce devine astfel istorie sacrificată pe altarul uneia dintre cele mai inutile investiţii din istoria municipală.
Încă 2 milioane de euro de la buget pentru tunelul de acces
Tunelul de acces în parcarea subterană din centrul municipiului reşedinţă de judeţ a fost de la bun început văzută de proiectant şi constructor drept o bună oportunitate de a câştiga foarte uşor un purcoi de bani. Cel care a desenat accesul a avut interesul ca acesta să fie cât mai lung, la o valoare evident mai mare funcţie de care şi încasarea lui ca proiectant a fost una vizibil umflată. Al doilea beneficiar al tunelului de acces ce începe din parcarea actuală, face un viraj la stânga pentru a se „împreuna” cu zidul parcării subterane la colţulul clădirii Primăriei este constructorul care va încasa pentru lucrare circa 90 de miliarde lei vechi. O sumă ce s-a vrut redusă la o treime de actualul primar Adrian Mocioniu care a cerut ca tunelul să fie redesenat pe modelul celor scurte de la intrările în mall-urile din capitală. O idee care a murit mai repede decât a apărut din cauza presiunilor vizibile venite din partea proiectantului şi constructorului, cei care nu au vrut în ruptul capului să li se reducă porţia din „caşcavalul bugetar”.
„Ne-a fost foarte greu să intervenim în proiect pentru că modificările de proiect înseamnă şi corecţii financiare din partea ADR Sud-Muntenia şi scurtarea tunelului de acces nu ar fi făcut decât să luăm bani dintr-un buzunar şi să-i băgăm în celălalt buzunar, practic nu economiseam nimic. Ce-am fi economisit din punct de vedere al costurilor mai mici am fi nevoiţi să plătim apoi către ADR Sud-Muntenia, conform unor indici proporţionali.”, a explicat situaţia în cuvinte oficiale primarul de Slobozia. Conform graficului actual de lucrări, revizuit după ce întârzierea a adus deja bugetului municipiului însemnate corecţii financiare, întreaga investiţie trebuie să fie gata până în ultima zi a anului 2018 pentru ca slobozenii să nu fie obligaţi să suporte de la bugetul local întreaga investiţie. Deja pentru acoperirea costurilor de execuţie actuala conducere a Primăriei Slobozia a fost obligată să se împrumute cu suma de 254 miliarde lei vechi, credit ce trebuie restituit cu tot cu dobânzi şi comisioane în termen de 20 de ani.