Administrație Favorite Social 

Alexandru Potor pune barieră Centurii lui Dragoș Soare

Alexandru Potor, primar PSD, a decis suspendarea investiției atât de dragă fostului primar, Dragoș Soare, primar PNL.

La mai puțin de un an de la preluarea mandatului de primar al Municipiului Slobozia, Alexandru Potor, primar social-democrat, a decis să trimită pe linie moartă un proiect investițional major lansat de ex-primarul PNL, Dragoș Soare.

Este vorba de realizarea unei Centuri Ocolitoare de Nord în Municipiul Slobozia, menită a facilita accesul spre stațiunea Amara dar și scoaterea de pe actuala variantă DN 2A a traficului greu de camioane ce tranzitează localitatea dinspre Buzău spre Autostrada Soarelui și invers.

Primarul se ascunde curajos în spatele viceprimarului coleg de partid

Proiectul de hotărâre de suspendare temporară a proiectului de implementare a obiectivului Centura Ocolitoare de Nord din Municipiul Slobozia a fost introdus pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local pe ultima sută de metri, pe modelul atâtor și atâtor proiecte de interes major.

Motivul? Consilierii locali care mai au curiozitatea să citească documentația de ședință (din ce în ce mai puțini, am putea estima excesiv de generos la sub jumătate din totalul celor 21 de consilieri municipali) să nu aibă timp să studieze oportunitatea propunerii primarului.

Scuzați, am greșit! Proiectul de hotărâre a fost semnat de viceprimarul Gabriel Mușat, coleg în PSD cu primarul, tocmai pentru că Alexandru Potor n-a avut suficientă bărbăție și n-a dorit să i se asocieze oficial numele de blocarea realizării Centurii de Nord iar, la o adică, să se apere justificându-se că inițiativa nu-i aparține.

Ba-i aparține de la un capăt la altul și simplul fapt că înaintea ședinței a ținut să se disculpe deși nu-l acuza cineva, vorbește de la sine despre duplicitarea edilului.

„Vreau să fac câteva precizări, că nu se pune problema să renunțăm la acest proiect. Sigur o să apară în mediul public preopinenți politici sau să nu spun altceva care să spună că Potor renunță la proiect. Nu, nu renunțăm la proiect dar atâta vreme cât proiectele Anghel Saligny vor fi puse într-o așteptare pentru că Guvernul nu are bani să le finanțeze, iar proiectul nostru, din păcate, are un grad de implementare fizic zero, este evident că nu vom avea finanțare din partea Guvernului.”, a rostit grav Alexandru Potor înaintea şedinţei.

El a uitat să precizeze în ce calitate vorbește având în vedere că nu este inițiatorul proiectului de blocare a Centurii lui Dragoș Soare și nici nu a explicat care era graba de proiectul a fost strecurat ultimul pe lista suplimentară, mai exact al 13-a, după o altă listă de alte 15 proiecte ce au fost prezentate pe lista inițială.

„Ar însemna să-l finanțăm noi, din bugetul local, în condițiile în care, prin proiect, drept co-finanțare ar trebui să mai punem noi 8 milioane lei. Deci, nu renunțăm la Centura de Nord, îl punem în suspendare temporară până când Guvernul va declara și va spune că are bani pentru a continua aceste proiecte.”, a mai adăugat primarul Municipiului Slobozia.

Proiectul presupunea și modernizarea DC 53 Slobozia – Slobozia Nouă

„Centura ocolitoare din zona de nord pentru municipiul Slobozia și modernizare drum DC 53 Slobozia – Slobozia Nouă” a făcut obiectul contractului de finanțare nr 4.004 din 13.09.2024 încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și UAT Municipiul Slobozia.

Investiția cuprinde lucrări de înființare a unei centuri ocolitoare care să preia traficul din oraș iar valoarea cheltuielilor neeligibile ce trebuie suportate de la bugetul local pentru implementarea proiectului se ridică la 8,46 milioane lei, cu TVA 19%, cotă ajună între timp la 21%.

O componentă importantă a proiectului investițional este reprezentată de modernizarea Drumului Comunal 53 care pornește din Municipiul Slobozia, din zona Hotel Console de la B-dul Matei Basarab și urcă spre nord pe strada Ianache, trece de cartierul rezidențial din nordul localității, traversează apoi calea ferată și intră în stațiunea Amara pe la coada lacului pentru a pătrunde în DN 21 Slobozia – Buzău la intersecția de la Biserica din centrul orașului.

Modernizarea DC 53 era privită de fosta administrație locală condusă de liberalul Dragoș Soare drept o modalitate facilă pentru cetățeni de a ajunge în stațiunea Amara, pe plajele lacului, inclusiv pe piste de biciclete, pe o rută ce ar fi eliminat ruta ocolitoare din prezent.

Related posts