Drum județean stricat și abandonat de constructori
Drum județean plin de cratere generate de lucrările în grabă făcute de o firmă de construcții. Asfaltarea promisă până la finalul anului 2022 se lasă așteptată.
Drum județean stricat și abandonat de constructori. Se întâmplă pe sectorul cuprins între Ivănești și intrarea în municipiul Slobozia.
Investiția ce se promitea a fi gata până în primăvara anului 2022, termen mutat ulterior în decembrie 2022, nu are în acest moment o dată de finalizare cât de cât realistă.
Drum județean deteriorat de lucrări făcute în grabă
Modernizarea DJ 201, pe sectorul cuprins între Buești și intrarea în municipiul Slobozia, face parte dintr-un contract de execuție semnat în martie 2021.
Lucrarea a fost atribuită asocierii de firme SC Drumuri și Poduri SA (lider de asociere) și SC ITARO SRL, firmă abonată de ani de zile la afaceri cu societatea deținută de Consiliul Județean Ialomița.
Potrivit promisiunilor rostite de șefii instituției județene la momentul semnării contractului de execuție, lucrarea urma a fi finalizată în 12 luni. Adică până în primăvara anului trecut.
Firmele de construcții s-au apucat de lucru dar pentru că volumul lucrărilor era prea mare s-a apelat la subcontractori.
Așa a intrat în scenă firma TRANSEURO SRL, cu sediul în comuna Gheorghe Lazăr.
La foc automat, în ultimele zile ale anului 2021, echipe de muncitori de la această firmă au săpat șanțuri adânci la marginea carosabilului pe care, cu viteza luminii, le-au umplut cu piatră.
Operațiunea a durat maxim două săptămâni, până în buza Sărbătorilor de Iarnă iar efectele aveau să apară după mai puțin de trei luni.
S-a lucrat în grabă, cel mai probabil, pentru întocmirea unor dezive de lucrări generatoare de încasări până la data de 31 decembrie.
Cratere în carosabil, provocate de intervenția muncitorilor
De la ieșirea din Ciulnița și până la intrarea în municipiul Slobozia, zona Cimitirului de la Bora, adică pe vreo 3 km, în cel puțin șase locuri există din primăvara anului 2022 gropi deosebit de periculoase.
Mai ales pe timp de noapte ori după fiecare ploaie, atunci când se umplu cu apă și devin capcane imposibil de depistat de șoferii care nu le știu.
Gropile, mici la început, au apărut exact de la marginea carosabilului, zone afectate de utilajele celor au înlocuit structura de rezistență cu piatră în decembrie 2021.
Acestea au mușcat din ce în ce mai mult din carosabil și s-au adâncit mai bine de 10 luni în care firmele ce au în execuție porțiunea de drum au avut grijă doar să le ocolească, nu să le astupe.
E drept, a fost și greu să trimiți o echipă să pună câteva roabe de asfalt în fiecare groapă. Cel puțin până la mult-trâmbițatul covor asfaltic la standarde europene!
Consilier personal al șefului Consiliului Județean Ialomița, insensibil la problemele din carosabil
Dincolo de impotența drumarilor, surprinde în mod neplăcut lista de interes a unuia dintre consilierii personali ai lui Marian Pavel, șeful Consiliului Județean Ialomița.
Este vorba de Ștefan Ghibanu, nimeni altul decât, atenție, fost director al SC Drumuri și Poduri SA Slobozia.
Timp de câteva luni acesta a fost transferat de la biroul de consilieri personali chiar în fruntea societății comerciale, perioadă în care societatea pe care o conducea avea contractată lucrarea! Dar tot degeaba!
Ei bine, deși trece zilnic de cel puțin două ori pe porțiunea de drum stricată de constructori, consilierul personal cu locuință în Ciulnița are grijă doar să ocolească gropilor cu atenție. Atât și nimic mai mult!
Până acum gropile din carosabil au provocat ieșiri în decor a două autoturisme, accidente soldate, din fericire, doar cu pagube materiale.
Tot ele au distrus mai multe roți și sisteme de direcție la autovehiculele celor care tranzitează zona fără să știe ce pericole îi pândește.
Noi am aprobat sumele acestea pe actualul proiect. Se reziliează contractul, se face expertiză și se va stabili ce mai este de executat. Și nu va mai veni constructorul cu prețul la asfalt cât s-a ofertat anul trecut ci cu prețul la asfalt real, cel de astăzi. Eu zic că până la sfârșitul anului vom avea asfaltată calea de rulare. (MARIAN PAVEL, președinte Consiliul Județean Ialomița, IULIE 2022)
Lucrarea va fi scoasă din nou la licitație
Contractul de execuție al sectorului de drum județean dintre Ivănești și intrarea în municipiul Slobozia a fost reziliat ca urmare a creșterii agresive a prețului pe tona de asfalt.
Ce a rămas de executat a fost contabilizat la nivelul Consiliului Județean Ialomița și urmează a fi scoasă din nou la licitație modernizarea DJ 212.
Avansată pentru toamna anului 2022, semnarea contractului de execuție pentru restul de executat s-ar putea realiza, în cel mai optimist termen cu putință, în mai – iunie 2023.
Cu execuție, cel mai probabil, până în primăvara anului 2024. Căci, nu-i așa, poate doar alegerile locale să grăbească lucrurile și să finalizeze investiția.