Sute de elevi din Ialomița sunt în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe primul semestru
Șase sute de elevi din ciclul primar, gimnazial și liceal din județ termină primul semestru cu situația școlară neîncheiată.
Sute de elevi din Ialomița sunt în pericol de a nu avea media semestrială încheiată pentru anul școlar 2020 – 2021.
Aproximativ 600 elevi care au început anul școlar în toamnă vor fi la finalul primului semestru cu situația școlară neîncheiată, potrivit centralizării Inspectoratului Școlar Județean Ialomița.
Cei mai mulți dintre aceștia au acumulat un număr impresionant de absențe. Conform regulamentului, există posibilitatea să li se încheie situația școlară în patru săptămâni de la revenirea la școală dar în contextul pandemic, prin excepție de la regulă, perioada s-a prelungit iar situația școlară poate fi îndreptată în șase săptămâni.
„Dacă vom reveni în școli din data de 8 februarie copiilor care vor fi prezenți la școală sigur li se va încheia situația școlară, sigur vom rezolva problema.”, dă asigurări Steluța Mitrea, inspector general școlar.
Șefa Inspectoratului Școlar Județean spune că în situații de risc sunt copii care au un număr foarte mare de absențe iar principalul motiv este că sunt plecați cu părinții în afara țării.
„În ciclul primar, gimnazial și liceal sunt între 400 și 500 copii plecați. Mai sunt copii care au intrat online dar nu la toate materiile. Dacă elevul are una sau două materii cu probleme și acesta intră în categoria celor cărora nu li se poate încheia situația școlară.”, a adăugat doamna Steluța Mitrea, pentru infoialomita.ro.
Numărul elevilor aflați în risc de a nu avea situația școlară încheiată a crescut de patru ori
Ministerul Educației a solicitat tuturor Inspectoratelor Școlare Județene date privind numărul elevilor cărora nu li se poate încheia situația școlară după primul semestru al anului școlar 2020 – 2021.
„Se estimează că la nivel național un număr de 65.000 elevi se află în situația de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice, factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri sau situații medicale.”, a transmis Ministerul Educației și Cercetării.
Comparativ cu alți ani, atunci când învățământul se desfășura normal, fără restricțiile impuse de pandemia de Covid-19, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000, adică doar un sfert față de numărul elevilor din prima jumătate a acestui an școlar.