LUCRĂRI DE MÂNTUIALĂ: Podul de piatră de la Dridu s-a dărâmat, a venit apa și aproape l-a luat!
INVESTIȚIE. 10,4 milioane lei au fost cheltuiți pentru reabilitarea podului rutier de peste râul Prahova din apropierea localității Dridu. La nici trei săptămâni de la inaugurare podul are probleme grave legate de structura de rezistență.
Podul de la Dridu, impracticabil pentru zeci de mii de locuitori din zona de vest a județului Ialomița de aproape opt ani, are grave probleme de construcție. Prezentate la inaugurarea din 15 mai drept lucrări de o calitate ireproșabilă, consolidările pilonului de sprijin și ale malurilor s-au dovedit a fi fost făcute de mântuială.
Viiturile produse pe râul Prahova în ultimele săptămâni au spălat pământul de pe marginile podului iar apa se pare că deja a pătruns sub piciorul podului, insuficient protejat și expus direct furiei apelor.
Atenție, fuge asfaltul de sub mașini!
Intrările pe podul de la Dridu, asfaltate și vopsite cât mai frumos pentru inaugurarea mult așteptată, sunt primele zone afectate. Intrarea dinspre Dridu a început să se lase după ce apa venită în debit mare a curățat pământul insuficient tasat la capătul podului.

Și chiar dacă tasarea s-ar fi făcut mai vârtos, atâta vreme cât malurile nu sunt protejate cu dale de beton, așa cum sunt malurile lacului de acumulare de dinaintea barajului de la Dridu de pe râul Ialomița, orice adaos de pământ va deveni istorie și va pleca în aval la fiecare viitură.
Și, din păcate, acestea sunt din ce în ce mai dese după ploile torențiale ce se abat asupra localităților situate între gura de izvor și locația podului.
Miercuri dimineață, muncitorii au fost chemați de urgență să repare ce-au stricat apele. Asfaltul deteriorat a fost înlăturat iar imaginea lăsată în urme dă fiori reci, pământul de lângă stâlpul de susținere a dispărut și a lăsat la vedere cimentul pilonului!

Circulația pe pod, abia deschisă, a fost restricționată la o singură bandă de mers și, din nefericire, la cum se prezintă soluția tehnică a constructorilor girați de diriginetele de șantier, este doar o chestiune de timp până ce podul va fi din nou închis circulației.
Măsură obligatorie pentru siguranța participanților la trafic și a pietonilor care se încumetă să treacă pe el pentru a nu mai ocoli zeci de kilometri ca până acum.
Viitura, teribil și letal agent-antielectoral!
Podul de la Dridu a avut probleme legate de viituri cu mai puțin de o săptămână înainte de inaugurarea electorală folosită de PSD Ialomița și de Consiliul Județean Ialomița pentru a-i determina pe alegătorii din zonă să le acorde votul la alegerile europarlamentare.
Ploile teribile au umflat râul Prahova care la podul Dridu a luat în doar câteva ore tot pământul adus de utilajele firmei de construcții. Apa și-a luat ca tribut al prostiei constructorilor și un utilaj greu lăsat sub pod.
Vreme de cinci zile muncitorii au cărat non-stop pământ pentru a reface terenul pierdut și la momentul inaugurării oficialitățile județene s-au împăunat pe carosabilul proaspăt turnat și spălat, mulțumind cerului că ploaia nu le-a mai stricat ploile politice.
„Inaugurarea obiectivului de investiții Pod peste râul Prahova la Dridu reprezintă un moment de satisfacție a muncii împlinire și de confirmare a faptului că implicarea și perseverența reprezintă cheia succesului. Pentru Consiliul Județean Ialomița modernizarea infrastructurii rutiere este o componentă fundamentală și prioritară a atribuțiilor, responsabilităților și activităților cu care este investit.” (VICTOR MORARU, la inaugurarea podului de la Dridu)
Mai marii județului au zâmbit electoral spre camerele de luat vederi plătite din contracte încheiate cu bugetul județean, au lăudat lucrarea și duși au fost, bucuroși că viitura nu i-a măturat de pe pod.
Au lăsat în urmă o lucrare începută cu 3,5 milioane lei din bugetul județean dar care, la final, fără a mai lua în calcul costurile de acum cu reparațiile, s-au dus la 10,4 milioane lei, de trei ori mai mult. Diferența este plătită de fiecare român căci fondurile au venit de la bugetul de stat, prin celebrul program PNDL (Programul Național de Dezvoltare Locală).