Pasajul Drajna capătă contur, Consiliul Județean Ialomița și Primăria Slobozia sunt încremenite în promisiuni
Pasajul Drajna are toate șansele să fie funcțional până în vara anului viitor, moment în care tot traficul se va bloca la intrarea în municipiul Slobozia.
Lucrările la pasajul Drajna înaintează mai repede decât anticipau toți cei care s-au săturat de promisiunile fără acoperire repetate de politicieni de mai multe de două decenii.
Imaginile de pe șantierul de la Drajna sunt spectaculoase și arată că atunci când există voință și un constructor decis să termine lucrarea cât mai repede conducătorii auto au șansa de a scăpa anticipat de calvarul trecerii peste bariera de cale ferată.
„Primele grinzi au fost ridicate pe poziție la Pasajul Drajna!”, a fost anunțul publicat de Radu Gorunescu la mijlocul săptămânii pe pagina de Facebook TransRegio TR „ISTER” Galați-Slobozia-Chiciu + Pasajul Drajna.
Fotografiile ce însoțesc anunțul arată că muncitorii lucrează de zor și că în acest moment sunt ridicate șase dintre cele 12 rigle de susținere a grinzilor pasajului.
O soluție simplă și ușor de pus în operă
Dacă lucrurile merg excelent pentru conducătorii auto la Pasajul de la Drajna nu la fel se întâmplă 15 kilometri spre nord, la intrarea în municipiul Slobozia.
Coloanele de mașini ce se întind pe kilometri din zona Combinatului AMONIL și până dincolo de podul peste râul Ialomița au intrat în cotidian, spre disperarea celor ce tranzitează zona dar, mai ales, a locuitorilor din cartierul Bora.
Aceștia nu reușesc, mai ales dimineața, atunci când merg spre locurile de muncă ori își duc copiii la școlile din municipiu, să intre pe DN 21 din cauza coloanelor nesfârșite de autovehicule ce vin dinspre Drajna.
Un banal sens giratoriu realizat în zona cimitirului de la Bora, chiar la intrarea în municipiul reședință de județ, ar rezolva rapid problema și ar fluidiza traficul spre și dinspre cartierul Bora.
Ar rezolva atât accesul spre și dinspre cartierul Bora cât și accesul în cimitirul municipal, coloanele de mașini ce însoțesc persoane decedate fiind în imposibilitatea de a intra în cimitir printr-un viraj la stânga în care trebuie să acorde prioritate mașinilor ce vin din sens opus.
O investiție ce se poate realiza, dacă se vrea, în doi timpi și trei mișcări, având în vedere idila politică dintre PSD (prin președintele Consiliului Județean Ialomița și șeful PSD Ialomița) și PNL (prin primarul municipiului Slobozia și șeful PNL Ialomița).
În zona cimitirului de la Bora, la intersecția cu drumul județean ce duce spre Ciulnița, există un scuar de pământ suficient de mare pentru realizarea unui sens giratoriu.
Lucru ușor dacă ne gândim că acesta face parte dintr-un sector de drum județean, aflat în administrarea Consiliului Județean Ialomița.
Totodată, pentru porțiunea din DN Primăria Slobozia ar obține rapid un aviz de la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), mai cu seamă că investiția se face cu bani de la bugetul județean/bugetul local și nu cu fonduri de la compania ce administrează drumurile naționale.
Autoritățile județene și cele din Slobozia zac încremenite în așteptare
Problema sensului giratoriu nu este una necunoscută pentru Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Ialomița, și Dragoș Soare, primarul municipiului Slobozia.
Ambilor li s-a solicitat încă de anul trecut ca în proiectul de buget pe anul 2022 să prindă fonduri pentru realizarea banalului sens giratoriu (pe care o firmă privată l-a făcut în mai puțin de o lună pe varianta de ocolire a municipiului Slobozia!) de la intrarea în Slobozia dinspre Drajna.
Atât șeful Consiliului Județean cât și primarul de Slobozia au promis că vor aloca fonduri pentru această investiție utilă pentru decongestionarea traficului dar la momentul fixării listei de obiective pe anul 2022 au uitat cu desăvârșire de sensul giratoriu de la cimitirul Bora.
În schimb, cei doi grei ai adminstrației județene promit fiecare în dreptul său câte un pod nou peste râul Ialomița, amplasate în aval, respectiv în amonte de cel actual!