Eveniment Favorite Social 

Pasajul rutier Drajna: Orice minune ține doar câteva zile!?

Pasajul rutier Drajna ar putea fi închis la scurt timp de la darea în folosință din cauza unor probleme grave de construcție.

Pasajul rutier Drajna ar putea intra în istoria infrastructurii rutiere românești drept o minune ce a ținut doar câteva zile.

Realizat cu viteza luminii pentru a oferi poporului o rută mai facilă dinspre Galați, Brăila, Buzău, Prahova și Ialomița în sezonul estival, spre și dinspre Litoral, celebrul pasaj de ocolire a și mai celebrei bariere peste calea ferată de la Drajna poate fi închis pe perioadă nedeterminată!

Inaugurare de dragul mini-vacanței de Rusalii

Pasajul de la Drajna a fost dat în folosință pe 30 mai, cu două zile înainte de startul oficial al mini-vacanței de 1 Iunie, unită printr-o punte românească de Rusalii.

Cum ministrul transporturilor n-a vrut inaugurare cu fast, la momentul semi-festiv s-a prezentat un obscur secretar de stat liberal.

Odată rostite cuvintele de laudă la adresa orânduirii politico-administrative și a constructorului, pasajul a fost pus la dispoziția șoferilor.

Chiar dacă vopseaua de pe șosea de la capătul dinspre Autostrada Soarelui nu se uscase și fără prezența unor indicatoare din care conducătorii auto care merg în direcția Slobozia să știe că există o variantă să scape de cumplita barieră de peste calea ferată.

Una care blochează traficul rutier pentru minim 6 (șase) ore la fiecare 24 de ore, ca să cităm din datele furnizate de oficialități.

Inutil să precizăm că întreg calvarul de la barieră avea să se mute imediat la intrarea în municipiul Slobozia.

Trafic blocat la intrarea în municipiul Slobozia, 30 mai 2023, ora 16.51.

 

Trafic blocat la intrarea în municipiul Slobozia, 1 iunie 2023, ora 16.10.

Acolo unde s-a stat între 30 și 40 de minute pentru a se tranzita o distanță de doi kilometri, între combinatul chimic și sensul giratoriul de la piciorul podului rutier. Semn că probleme de trafic mai au mult de așteptat până se vor rezolva.

Probleme grave la rosturile de la Pasajul rutier Drajna

Blocarea traficului la intrarea în Slobozia este însă o problemă mică în comparație cu ceea ce ar putea genera închiderea pasajului rutier de la Drajna.

În ultima zi de Rusalii, pe 5 iunie, se pare că unul dintre conducătorii auto ce s-au bucurat de binefacerile pasajului avea să regrete enorm clipa când a făcut această alegere.

La trecerea peste un rost de îmbinare, din cauza diferenței de nivel, baia de ulei a autovehicului s-ar fi spart!

La fața locului au ajuns de urgență reprezentanți ai firmei de construcții care au măsurat cu ajutorul unei sfori întinse diferența de nivel și au constatat că, într-adevăr, există o „trambulină” cu o diferență de cel puțin 20 – 25 centimetri.

Pe o captură realizată de pe o filmare făcută de jurnaliști din Călărași (vezi foto!) se vede diferența enormă de nivel de la una dintre îmbinările pasajului.

Un motiv ce ar putea duce la închiderea circulației pe pasajul de la Drajna până la remedierea problemei ce poate genera accidente grave de circulație.

Variantă luată deja în calcul la nivelul CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), conform informațiilor jurnaliștilor de la www.calarasipress.ro.

Problema a fost sesizată imediat după darea în folosință a pasajului

Radu Gorunescu, unul dintre cei care s-au luptat de ani de zile pentru realizare pasajului anti-barieră de la Drajna, a sesizat problemele legate de diferența mare de nivel de la coborârea de pe pod.

Într-un text publicat pe blogul personal (gorunescu.ro), acesta a abordat minusurile investiției dată în folosință cu mult înainte de termenul de execuție asumat în contract.

Nu e neapărat un minus, ci mai degrabă o ciudățenie. Rosturile de dilatație sunt conectate la restul pasajului prin niște pante perpendiculare pe direcția de deplasare, care produc niște mici văi lungi de câțiva metri, care sacadează nițel pe verticală vehiculul, nederanjant la viteza de proiectare.”, a sesizat Radu Gorunescu.

El continuă: „Nu am mai văzut această soluție tehnică nicăieri până acum, nu îi înțeleg rostul și nici motivul. Poate un inginer de drumuri și poduri ne poate lămuri și explica această invenție.”

În seara zilei de miercuri, Radu Gorunescu a revenit pe tema soluției tehnice a rosturilor și a precizat pe pagina de Facebook personală:

Apropo de denivelările longitudinale de 30 cm la câțiva metri de la cele 4 rosturi de dilatare ale pasajului Drajna, normativele spun că acestea trebuie să fie de 3 mm la 3 m. Ele sunt de 300 mm în loc de 3 mm, adică de O SUTĂ de ori mai mari.”

Related posts