PROIECT CU FONDURI EUROPENE: Adrian Mocioniu interzice parcarea pe cea mai aglomerată arteră din Slobozia
Adrian Mocioniu, primarul municipiului Slobozia, desființează 700 de locuri de parcare fără a oferi alternativă conducătorilor auto.
Pornit într-o campanie pre-electorală, Adrian Mocioniu a prezentat cu planșe ireale un proiect de fluidizare a circulației în Slobozia, finanțat cu fonduri europene.
Reabilitarea căilor de rurale ale transportului public este un proiect futurist semnat de Primăria Slobozia.
Sensuri de circulație exclusiv pentru autobuze electrice, piste speciale pentru bicicliști, trotuare modernizate și spații verzi generoase, sunt promisiunile administrației locale.
Totul pe milioane de euro atrase de la Uniunea Europeană în cadrul Programului Operațional Regional „Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile”.
Milioanele de euro zburdă prin capul primarului Adrian Mocioniu
În teorie, laptele și mierea vor curge pe străzile din Slobozia până în anul 2023, termenul limită de implementare a proiectelor fanteziste.
„Începe să se vadă munca asiduă depusă în trei ani și jumătate. Mă bucur că rezultatele încep să se vadă și avem deja două contracte semnate. Proiectul de modernizare a căilor de rulare are o valoare de aproximativ 6 milioane euro.”, se auto-laudă primarul municipiului Slobozia.
Adrian Mocioniu trece în revistă un alt proiect pentru realizarea unei grădinițe și promite încă minim șase proiecte semnate cu finanțare nerambursabilă.
Fonduri europene pentru achiziția de autobuze electrice, construirea unei autobaze la ieșirea din Slobozia, sistem inteligent de achiziție bilete de călătorie, sistem inteligent de monitorizare a traficului.
În total, zeci de milioane euro ce ar urma să schimbe fundamental imaginea jalnică a municipiului reședință de județ, intrat în istorie ca orașul cu parcare subterană fără acces auto.
Trotuarele se mută în magazinele de pe B-dul Matei Basarab
Pentru a le arăta cetățenilor ce bunăstare îi așteaptă, primarul Adrian Mocioniu și echipa sa au prezentat o planșă cu viitoarele bulevarde Matei Basarab și Chimiei.

Potrivit imaginii, bulevardul Matei Basarab ar urma să aibă două benzi speciale destinate exclusiv autobuzelor electrice, două benzi pentru autoturisme, câte două benzi pentru biciclete, spații verzi și trotuare.
La dimensiunile prezentate în documente, lățimea actuală a bulevardului Matei Basarab, calculată din zid în zid, nu permite realizarea proiectului prezentat.
Rugat să ne spună măcar o singură porțiune unde s-ar putea realiza viitoarea investiție, primarul municipiului Slobozia a admis că de fapt imaginea prezentată este de fapt una luată dintr-un plan făcut în condiții ideale nu reale.
Consultantul tocmit pentru depunerea documentației a adăugat că a trecut cu vederea anumite zone de pe B-dul Matei Basarab, unde măsurătorile din teren nu reflectă realitatea, dar că totul s-a făcut pentru a nu se pierde finanțarea.
Adio parcări pe B-dul Matei Basarab și B-dul Chimiei
Proiectul finanțat cu fonduri europene obligă municipalitatea să desființeze actualele locuri de parcare de pe cele două artere principale ale Sloboziei.
În total peste 700 de locuri de parcare vor deveni istorie iar conducătorii auto vor fi obligați să-și lase mașinile printre blocuri.
Tot acolo sunt trimiși și taximetriștii, stațiile actuale ale acestora urmând a deveni benzi exclusive pentru transportul în comun.
„Nu am discutat cu taximetriștii, nu era cazul. Se vor găsi locuri pentru stațiile de taxi… între blocuri. Trebuie să aplică aceste mecanisme dacă vrem să avem un oraș mai puțin aglomerat.”, le-a transmis primarul slobozenilor.
În mintea lui Adrian Mocioniu, cei 700 de conducători auto lăsați fără locuri de parcare vor avea două viitoare parcări cu etaj în zona Vânători (ANL) și în zona Bazar.
Primarul recunoaște că acestea sunt doar la stadiul de idei și că bugetul local, secătuit de cele două mega-credite contractate, nu dispune de fonduri pentru construirea lor.
Scăpat în lanul cu promisiuni, Adrian Mocioniu le transmite cetățenilor cu autoturisme că vor avea amenajate parcări gratuite la ieșirile din Slobozia și că de acolo pot ajunge în centru cu autobuzul.
Primarul știe că municipalitatea nu deține terenuri la acest moment dar, ați ghicit, promite să găsească soluții atunci când va fi nevoie de parcări.