TABĂRA PSD – ALDE ÎNVINSĂ LA VOT ÎN CONSILIUL LOCAL SLOBOZIA: Consilierii din opoziţie s-au opus „căpuşei” lui Victor Moraru!
DEZAMĂGIRE. Adrian Mocioniu, primarul municipiului Slobozia, s-a arătat intrigat că asocierea cu Consiliul Judeţean Ialomiţa în noua firmă SC Infrastructură Drumuri şi Poduri SA a fost trântită la vot de consilierii opoziţiei, liberalii votând împotrivă iar cei de la PMP abţinându-se!
Obişnuiţi să le treacă toate proiectele de hotărâre puse pe masa Consiliului Local Slobozia, şefii Primăriei Slobozia au avut parte de o surpriză neplăcută la şedinţa ordinară a lunii noiembrie. Asocierea dintre Slobozia (10% din totalul acţiunilor) şi Consiliului Judeţean Ialomiţa (90% din totalul acţiunilor) în viitoarea firmă de drumuri controlată de preşedintele Victor Moraru nu a întrunit cele două treimi obligatorii, doar 12 voturi oferite de oamenii din PSD şi ALDE fiind insuficiente!
Încurcate sunt căile votului!
Proiectul de hotărâre prevedea, pe lângă asocierea minoritară (cu 10% din totalul acţiunilor este evident că municipalitatea n-ar fi avut decât un rol decorativ în firma lui Moraru!), şi desemnarea persoanelor care să reprezinte interesele Primăriei în SC Infrastructură Drumuri şi Poduri SA. Votul pentru stabilirea acestora s-a făcut în mod secret iar după verificarea buletinelor de vot s-a constatat că reprezentanţii stabiliţi au primit cel puţin 15 voturi din totalul celor 20 de consilieri prezenţi la şedinţă. Stupefacţia totală avea să se producă la supunerea la vot a proiectului, moment în care opoziţia şi-a arătat colţii şi a profitat că puterea avea nevoie de două treimi, reuşind să blocheze asocierea cu cântec.
„Proiectul de hotărâre privind asocierea cu Consiliul Judeţean nu a fost adoptat, au fost 12 voturi pentru, cinci voturi împotrivă şi trei abţineri.”, a anunţat sec preşedintele de şedinţă. Un rezultat aşteptat având în vedere că reprezentanţii opoziţiei îşi exprimaseră scepticismul că viitoarea firmă chiar va funcţiona în condiţii corecte pe piaţa reabilitării drumurilor, suspicionând că SC Infrastructură Drumuri şi Poduri SA va fi doar un pravan prin care banii publici din contracte obţinute direct, fără licitaţie, vor fi apoi dirijaţi spre conturile unor societăţi private, alese, de asemenea, fără vreo prcedură de licitaţie.
Contrariat de rezultatul votului, primarul Adrian Mocioniu nu şi-a ascuns dezamăgirea că parteneriatul cu preşedintele Victor Moraru nu se va consuma pe linia infrastructurii rutiere. „Am fost surprins de vot pentru că îmi doream ca şi consilierii din opoziţie să înţeleagă că pentru noi era o alternativă în plus. La Buzău, spre exemplu, Consiliul Local are o astfel de societate angrenată în mai multe proiecte şi având această firmă de drumuri a putut să asfalteze în jur de 60 de străzi. Era o alternativă pentru 2018, puteam evita să ne împotmolim în proceduri şi să dăm peste firme de construcţii care să intre în insolvenţă după ce semnam actele, aşa cum s-a întâmplat la parcarea subterană.”, a declarat primarul la finalul şedinţei pentru www.infoialomita.ro.
Ţinta: banii publici veniţi prin PNDL 2!
De ce şi-ar dori Consiliul Judeţean Ialomiţa o altă firmă de drumuri în condiţiile în care deţine în acest moment SC Drumuri şi Poduri SA Slobozia, o firmă cu acţionariat sută la sută Consiliul Judeţean? Simplu, firma a încăput acum pe mâinile unui administrator agreat de preşedintele Victor Moraru şi care va duce pentru prima dată societatea pe pierdere la finalul anului iar societatea nu poate primi lucrări din banii judeţului pe firul scurt ci doar prin licitaţie.
După cum susţine şeful instituţiei judeţene, o altă firmă nou-nouţă ar putea să fenteze licitaţiile şi să primească prin încredinţarea directă ample lucrări de modernizare a drumurilor judeţene ori locale. Şi pentru că legea nu-i permite să mai aibă statut de unic acţionar la o a doua societate, Victor Moraru a chemat la ordine cu statut de co-acţionar cu 10% municipiul Slobozia, în fapt un acţionar minoritar ce nici măcar nu a fost invitat să-şi spună punctul de vedere la momentul stabilirii obiectelor de activitate trecute în statutul societăţii!
„Noua societate va primi lucrări de la noi (n.red. Consiliul Judeţean Ialomiţa) prin încredinţare directă şi chiar dacă nu are utilajele necesare pentru lucrări le poate închiria. Noua firmă va putea da lucrarea spre execuţie societăţii actuale de drumuri, nu ne împiedică nimeni să nu sub-contractăm!” (VICTOR MORARU, preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa)
Miza financiară este enormă şi se traduce în aproximativ 35 milioane de euro vizate în doar trei mega-investiţii în drumurile judeţene, lucrări prinse în proiecte trimise spre finanţare Ministerului Dezvoltării prin celebrul program PNDL 2 (Programul Naţional de Dezvoltare Locală) promis de PSD în toamna anului 2016 şi care va fi operaţional, dacă va fi, abia din aprilie 2018, după ce va fi aprobat bugetul de stat. În cifre, este vorba de trei lucrări de modernizare de sectoare de drumuri judeţene: 31,637 milioane lei (6,8 milioane euro) pentru 27 km pe DJ 201 (Bueşti-Ivăneşti-Ion Ghica-Ciulniţa-Cosâmbeşti-Mărculeşti), 83,52 milioane lei (aproape 18 milioane euro) pentru 34,5 km din DJ 201 (Coşereni-Axintele-Orezu) şi 47,283 milioane lei (10,15 milioane euro) pentru 23,5 km din DJ 203F (Griviţa-Smirna-Iazu-Scânteia-Valea Ciorii- DN 21A).