Administrație Favorite 

ADMINISTRAŢIE PSD LA MAXIM: Victor Moraru asfaltează ce-a asfaltat şi Vasile Silvian Ciupercă sau cum ajunge kilometrul de drum judeţean „modernizat” la 900.000 euro!

CONTINUITATE. Drumul Jilavele – Dridu asfaltat cu 400.000 euro pe kilometru în anul 2006 printr-un credit bancar plătit cu vârf şi îndesat de ialomiţeni va intra din nou în „modernizare” pentru alţi 500.000 euro pe kilometru, şi de data aceasta cu banii locuitorilor judeţului dar şi pe bani europeni şi cu fonduri de la bugetul naţional!

Administraţia PSD care călăreşte şi la propriu şi la figurat judeţul Ialomiţa de la Revoluţie încoace dă încă o dovadă de siluire fără perdea a banului public, indiferent că acesta provine din visteria judeţului, de la bugetul naţional ori din fonduri europene nerambursabile. Cum altfel putem încadra dorinţa actualului preşedinte al Consiliului Judeţean Ialomiţa de a moderniza un sector de aproape 8 kilometri din drumul judeţean 101 la un preţ de peste jumătate de milion de euro kilometru, un sector care a beneficiat de investiţii de circa 400.000 euro pe kilometru la nivelul anului 2006? O notă de plată ce va urca la peste 900.000 de euro un banal kilometru de arteră judeţeană de sub 6 metri lăţime!

Matematică aproximativă la Consiliul Judeţean Ialomiţa

Consiliul Judeţean Ialomiţa a fost reunit astăzi în regim de urgenţă de preşedintele Victor Moraru, la o săptămână şi puţin de la şedinţa ordinară a lunii iunie. Motivul urgenţei a fost aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru o mega-investiţie de peste 1.149,15 miliarde lei vechi (peste 25 milioane euro) ce constă în modernizarea a patru sectoare de drumuri judeţene situate în parte de vest a judeţului Ialomiţa. Este vorba de un sector de 23,68 kilometri din DJ 302 (Drăgoeşti – Roşiori – Moviliţa – Dridu), 14,5 km din DJ 101 (Dridu – Fierbinţi-Târg – limită judeţ Ilfov), 7,6 km din DJ 101 (Jilavele – Dridu) şi încă 8,04 km din DJ 402 (limită judeţul Călăraşi – Sineşti – DN2). Adunaţi ies fix 53,82 kilometri dacă aplicăm regulile de când lumea ale matematicii. Materie care nu este valabilă şi în rândul specialiştilor conduşi de Victor Moraru, cei cărora suma le iese mai mică, 49,517 km, cu peste 4 kilometri mai puţin! În fine, valoarea totală pentru modernizare, dacă e să luăm de bună distanţa oficială din documente, sare de 1149,15 miliarde lei vechi, ceea ce duce lucrarea la o medie pe kilometrul de drum (atenţie: modernizat nu construit de la zero!) de circa 508.000 euro, raportându-ne la cursul de schimb oficial al zilei. Din această valoare Consiliul Judeţean promite o contribuţie de 14% (aproximativ 123,78 miliarde lei vechi), diferenţa urmând a fi obţinută de la Guvernul României şi din programe cu finanţare europeană.

Aproape 50.000 euro supliment de pe o zi pe alta!

Documentaţiile întocmite de Victor Moraru şi asumate prin semnătură, hârţoage ce au stat la baza convocării consilierilor judeţeni, au avut o valabilitate mai mică de 24 de ore! Chiar în startul şedinţei aleşii judeţeni au fost informaţi că există un amendament prin care valoarea lucrării creşte brusc la unul dintre indicatori cu 212.660 lei! „Amendamentul vizează modificarea devizului incluzând cheltuielile de audit al proiectului şi cheltuielile de publicitate corespunzător cu ghidul solicitantului.”, a explicat sec preşedintele Victor Moraru de unde apare plusul din acte. Interesant este că acest „mic” amănunt de peste 2 miliarde lei vechi nu fusese luat în calcul în proiectul de hotărâre înregistrat sub nr. 7206 din data de 26 iunie 2017 dar el era musai de introdus şi aprobat o zi mai târziu, pe 27 iunie 2017, semn al unei „atente” şi „riguroase” întocmiri a documentaţiilor prin care se solicită milioane de euro pentru modernizarea unor sectoare de drumuri. Mai exact, monitorizarea şi raportarea în cadrul proiectului fuseseră iniţial estimate la 2,89 miliarde lei vechi (fără TVA) dar peste noapte ele au crescut până la valoarea de 4,67 miliarde lei vechi (fără TVA)! Cum sunt vizate spre modernizare drumuri ce trec prin multe localităţi ale judeţului la vot s-a înregistrat un consens demn de remarcat, 27 de consilieri judeţeni din 27 prezenţi votând cu dragă inimă viitoarea posibilă investiţie, într-o şedinţă care a durat, cu ochii pe ceas, fix opt minute şi opt secunde, şedinţă în care a vorbit doar Victor Moraru!

Asfalt peste asfalt între Dridu şi Jilavele!

Nici unul dintre cei 27 de aleşi judeţeni care au aprobat modernizarea nu a avut curiozitatea să întrebe de câte ori trebuie modernizat un drum pentru nu mai fi nevoie de o intervenţie majoră asupra lui! Fie nu au ştiu, fie nu i-a interesat, fie nu au vrut să-l supere pe şeful Moraru, cert este că circa 8 kilometri din listă, cei cuprinşi pe DJ 101 între localităţile Dridu şi Jilavele (km 52-100 – km 59+700) au mai scos şi în trecut bani frumoşi din bugetul judeţului Ialomiţa. Şi nu pentru lucrări de reparaţii ci pentru, cităm din panoul montat de constructori la momentul investiţiei: „Reabilitare şi modernizare DJ 101 Dridu – Jilavele km 52+000 – 59+700” (vezi foto). Diferenţa de 100 metri provine de la lungimea celebrului pod de peste râul Ialomiţa, distrus de constructori şi încă nerefăcut după ani de zile de bătut pasul pe loc. Ei bine, investiţia aceasta a beneficiat de un împrumut bancar făcut de Consiliul Judeţean Ialomiţa condus la vremea respectivă de Vasile Silvian Ciupercă, preşedintele PSD Ialomiţa, nota de plată finală pentru cei 7,7 kilometri de drum ajungând atunci la circa 98 de miliarde lei vechi deşi la momentul aprobării investiţiei de către consilierii judeţeni aceasta era estimată la circa 45 de miliarde lei vechi. La cursul de schimb leu-euro de la finalul anului 2006 valoarea medie pe kilometrul de drum la finalul lucrării a ajuns la aproape 400.000 euro!

Scurt tratat de blat la o licitaţie publică

Lucrarea năşită de Vasile Silvian Ciupercă are o poveste interesantă legată de licitaţia pentru atribuirea ei. Din noianul de firme de construcţii, la întâlnirea cu banul public s-au reunit doar două societăţi comerciale: SC Drumuri şi Poduri SA Slobozia (firma din subordinea Consiliului Judeţean Ialomiţa) şi SC ADP COLAS Constanţa. În ciuda lipsei utilajelor şi a expertizei societatea lui Ştefan Ghibanu, omul de încredere al lui Ciupercă, a luat faţa firmei din Constanţa şi a primit lucrarea. Odată semnat contractul de execuţie blatul a devenit evident. Spunem asta având în vedere că la licitaţie COLAS a prezentat un plan de execuţie a lucrării cu un preţ mai mare decât cel solicitat de firma Consiliului Judeţean Ialomiţa. Numai că, ulterior, la cine credeţi că a apelat SC Drumuri şi Poduri SA să îi execute lucrarea ca sub-contractor? Dacă nu aţi ghicit, vă spunem noi: la SC COLAS SA Constanţa! Cum se poate ca firma care vrea mai mult la licitaţie să se mulţumească apoi cu mult mai puţin doar cei care au pus la cale afacerea pot da explicaţii. Noi, ca nespecialişti, putem doar bănui că la mijloc a fost vorba de o înţelegere prealabilă între cele două firme de construcţii aşa încât valoarea de adjudecare să fie atât de mare încât să mulţumească ambele părţi. Şi a şi fost de vreme ce de la 45 de miliarde lei vechi devizul final s-a închis la 98 de miliarde lei vechi, bani împrumutaţi şi restituiţi cu dobândă din bugetul judeţului Ialomiţa.

 

 

 

Related posts